تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/09 - 09:00
کد خبر: 506340

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

جنایت نتانیاهو، حمایت بایدن/ از وجدان بشر تا شوک هلوکاست رفح

جنایت نتانیاهو، حمایت بایدن/ از وجدان بشر تا شوک هلوکاست رفح

مطبوعات امروز کشور به این موضوع که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی یک شنبه‌شب، ۶ خرداد با بمباران چادر‌های آوارگان در انبار‌های سازمان آنروا در شهر رفح (در محله تل‌السلطان)، در جنوب نوار غزه کشتاری جدید را علیه ده‌ها آواره انجام دادند. این در حالی است که مکان بمباران‌شده منطقه امن اعلام‌شده بود پرداخته و در پیشخوان مطبوعات عرضه کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دور جدید حملات رژیم کودک‌کش به مرز رفح که از حدود یک ماه پیش از سر گرفته شد و متعاقب آن یورش‌های همه‌جانبه به شمال و جنوب باریکه غزه، باعث سرریز دریای خشم انسان‌ها از سد «نظم مبتنی بر قوانین غرب» شده و  نقاب از چهره حامیان بین‌المللی اسرائیل تحت هر عنوانی انداخته است.  روزنامه‌های امروز صبح کشور تیتر اول خود را پیرامون این موضوع نوشتند که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

روزنامه کیهان صفحه اول خود را با این تیتر اغاز کرد: جنایت هولناک در رفح دنیا را علیه اسرائیل بسیج کرد

بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح که باعث مرگ فجیع ده‌ها غیر نظامی با بمب‌های سنگین آتش‌زا شد، یک بار دیگر باعث ایجاد اجماعی جهانی و بزرگ علیه رژیم جنایتکار و منزوی اسرائیل شده است. شورای امنیت سازمان ملل دیروز تشکیل جلسه اضطراری داد و اتحادیه اروپا نیز برای نخستین بار اعلام کرد، به دنبال تحریم رژیم صهیونیستی است.

این که چه چیزی باعث می‌شود با وجود محکومیت‌ها و فشارهای بی‌سابقه جهانی، رژیمی مثل اسرائیل همچنان به کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهد، نیاز به بررسی کارشناسی و مطالعات دقیق دارد. ماجرا از این قرار است که روز دوشنبه اعلام شد، رژیم آپارتاید اسرائیل درست یک روز پس از این که، دادگاه لاهه حکم داد، نباید به رفح حمله شود، رژیم صهیونیستی یکی از مرگبارترین حملات خود را به این شهر انجام داد!

به این هم توجه کنید که، رژیم آپارتاید اسرائیل به نقطه‌ای از رفح با بمب‌های 1000 کیلویی حمله کرد که آن نقطه را «منطقه امن» اعلام کرده بود! تا لحظه تنظیم این گزارش شهادت 45 غیرنظامی از جمله ده‌ها زن و کودک و نوزاد تایید شده است. تصاویر منتشر شده از اجساد سوخته و تکه‌تکه شده کودکان و نوزادان فلسطینی نیز به این ماجرا اضافه و باعث محکومیت‌های کم‌نظیر جهانی شد. آش جنایات رژیم صهیونیستی در رفح آن‌قدر شور شد که حتی، گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا به شدت علیه آن موضع گرفتند. اتحادیه اروپا نیز برای نخستین بار اعلام کرد، تحریم اسرائیل به خاطر جنایت در رفح را بررسی می‌کند و از آن سو شورای امنیت سازمان ملل نیز به درخواست الجزایر، دیروز جلسه اضطراری تشکیل داد.

در ادامه وطن امروز نوشت: وجدان بشر

جنایت‌های سگ هار نجس آمریکا در خاورمیانه علیه مردم غزه به نقطه‌ای رسیده که وجدان بشری دیگر نمی‌تواند از آن درگذرد؛ نقطه‌ای که هر انسانی روی کره خاکی با هر پیشینه و باوری دیگر باید موضع غایی خود را درباره غائله‌ای که طی 235 روز در فلسطین اشغالی  در جریان بوده، اعلام کند.  این لحظه حقیقت است و ورای دین و مذهب، مسلک و مصلحت، تابعیت و ملیت، قوانین و موازین... هیچ گریزی از تعیین تکلیف خود به عنوان یک انسان ندارید؛  یا با مظلومان غزه هستید یا جزو اشقیای صهیونیست درصدد پاکسازی قومی فلسطینیان.

ایران تیتر اصلی خود را اینگونه نوشت: جنایت نتانیاهو، حمایت بایدن

پیامدهای بین‌المللی جنایت ارتش صهیونیست در رفح ادامه دارد و علاوه بر تظاهرات ضدصهیونیستی در سراسر جهان، دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی همچنان به این واقعه دهشتناک واکنش نشان می‌دهند؛ تا جایی که سران رژیم صهیونیستی، ایالات متحده و انگلیس نیز بر اثر فشار سنگین افکار عمومی مجبور به واکنش شدند.

در تازه‌ترین واکنش‌ها، مقامات سازمان ملل این جنایت را محکوم کردند و شورای امنیت نیز به درخواست الجزایر نشستی درباره این حادثه برگزار کرد. به گزارش سما، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه، در بیانیه‌ای بمباران چادرهای آوارگان در رفح را محکوم کرد و خواستار برداشتن گام‌های فوری برای محافظت بهتر از غیرنظامیان شد.

متأسفیم!

با این حال، واکنش سران سه دولت مذکور در برابر این جنایت هولناک که منجر به کشتار ده‌ها زن و کودک آواره فلسطینی در رفح شد، از اظهار تأسف فراتر نرفت. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بمباران آوارگان در رفح را «اشتباهی غم‌انگیز» و «رخدادی تراژیک» خواند! به گزارش «تایمز اسرائیل» نتانیاهو در سخنانی در پارلمان رژیم، مدعی شد: «به‌رغم تلاش ما برای آسیب نرساندن به غیرنظامیان، یک اتفاق ناگوار رخ داد. ما در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم.»

خراسان امروز را این طور شروع کرد: سکوت تلخ تر از زهر

نتانیاهو: این یک اشتباه تراژیک بود

در همین حال، محمد المغیر، یکی از مقام‌های ارشد آژانس دفاع غیرنظامی غزه به خبرگزاری فرانسه، گفت که نیرو‌های امدادی این آژانس جسد‌های سوخته و اعضای تکه‎تکه شده و همچنین موارد قطع عضو، کودکان، زنان و سالمندان مجروح شده را دیده‌اند.

در پی این اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها، بسیاری از رسانه‌های جهان انتقادات شدیدی به اسرائیل مطرح کردند و مقامات رژیم صهیونیستی نیز نتوانستند از زیر بار آن شانه خالی کنند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این رویداد اعلام کرد: این یک «اشتباه تراژیک» بوده است. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده در این فقره نیروهای اسرائیلی دچار اشتباه شده اند و پرونده ای را برای تحقیق درباره این حادثه خواهد گشود.

رسالت امروز خود را اینگونه آغاز کرد: روضه عاشورایی رفح

آن شب همه خانه آن‌ها دعوت بودند. خانه بزرگ و باصفایی که می‌شد همه بچه‌های فامیل بازی‌های عجیب‌وغریب و ابداعی خودشان را در آن اجرا کنند. خانه‌ای که حیاتش چند نخل بزرگ قدیمی و تنومند داشت. خانه‌ای که بابا در جوانی‌اش سقف آن را هنرمندانه گچ‌کاری کرده بود. خانه‌ای که پنجره‌های نوک‌تیز  بود و  آدم را به یاد مساجد می‌انداخت. خانه‌ای با کاشی‌های سفید که در تمام خانه‌های اطراف تک بود. وقت شام شده بود؛‌ حیاط بزرگ خانه محدودیتی برای مهمانان پرتعدادشان ایجاد نمی‌کرد.

پسرک قصه ما آن شب خودش هم تعجب کرده بود که چرا وسط این مهمانی آن‌قدر حواسش جمع خانه‌شان شده؛‌گویی که تا پیش از آن هیچ‌گاه به آن فکر  نکرده بود. خوشحال است که تنها با چند قدم می‌تواند به آشپزخانه برسد؛‌خوشحال است که تنها با چند قدم می‌تواند به دستشویی برسد و لازم نیست در صف‌های طولانی بایستد.

خوشحال است که برای غذا خوردن به همراه خانواده‌اش دور یک سفره می‌نشینند و غذاهایشان در ظروف قدیمی و رنگ‌رورفته اما تمیز است،‌نه کیسه‌های پلاستیکی. سر سفره شام بودند که صداهای انفجاری آمد. عمو گفت: «اسرائیلی‌ها؟». همه خندیدند. خبری از آن‌ها نبود. تنها صدای نورافشانی بود. پسرک قصه ما فکر کرد شاید در آن نزدیکی مجلس عروسی برپاست؛‌ یا بچه‌ها محله‌های دورتر دارند آتش‌بازی می‌کنند. شاید... صدای انفجار بلندتر  و نزدیک‌تر شد؛‌پسرک با خودش گفت نکند عمو راست حدس زده باشد؟ اما همه مشغول شام بودند. صدای انفجار نزدیک‌تر شد؛‌پسرک گفت چرا هیچ‌کس...

جوان نوشت: بدون مجادله

 اگر بخواهیم در تیتر و محتوای خبر انتخاب هیئت رئیسه مجلس دوازدهم به قانون «دور از مسابقات رسانه‌ای و مجادلات سیاسی مضر» پایبند باشیم، فقط می‌توان گفت که مجلس به‌خوبی به این قانون رهبری‌معظم عمل کرد. انتخابات هیئت‌رئیسه بدون مجادله و قرص‌ومحکم برگزار شد.

رأی رئیس مجلس، با آرایی که او از مجلس قبلی برای ریاست می‌گرفت، به‌رغم تغییر نیمی از نمایندگان، تغییر چندانی نداشت که این نشان می‌دهد انتخاب هیئت‌رئیسه نه تابعی از پراکندگی جریان‌های سیاسی حاضر در مجلس است و نه تابعی از هیاهوی مجادله‌سازان، بلکه حاصل نوعی توافق میان جریان‌های مخالف و مستقل در مجلس برای انتخاب کسی است که باید یکی از سه رأس قدرت در کشور باشد.

این درک بیشتر گرایش به انتخاب یک فرد کارآزموده‌تر را نشان می‌دهد تا یک فرد رسانه‌ای‌تر. رأی بسیار پایین منوچهر متکی با اینکه گفته می‌شد تا ۸۰ نفر از لیست او در سراسر ایران به مجلس راه یافته‌اند، گواهی است بر سنت حاکم بر انتخاب هیئت‌رئیسه در مجلس. برخی دیگر نیز که نیازی به آوردن نامشان نیست، درس‌های بهتری آموختند. مجلس سوگند یادکرده است که آرامش‌بخش و امید‌آفرین باشد. این سوگند مطالبه اصلی رسانه‌ها در سال‌های پیش‌رو خواهد بود.

جام جم این‌گونه نوشت: ایران؛ میداندار دیپلماسی در منطقه

تغییراتی که نظم موجود در نظام بین‌الملل را دچارچالش جدی کرده وشمارش معکوس برای نابودی رژیم جعلی اسرائیل و افول متحد آن یعنی آمریکارا آغاز می‌کند.برای تبیین اهمیت این تعاملات و نشست و برخاست‌های دیپلماتیک که حالا از عرف رسمی نیزخارج شده و هیات عمانی برای عرض تسلیت در منزل امیر عبداللهیان حضور یافتند باید به مرور گذشته بپردازیم تا متوجه عمق تحولات و نتایج برخاسته از آن شویم.

زمان زیادی از نطق تخیلی بنیامین نتانیاهوی شرور در سازمان ملل نمی‌گذرد و تاریخ بلوف‌های این جنایتکار جنگی که در اندیشه سلطه بر سرزمین‌های اشغالی بود را از یاد نبرده است؛ مهر ماه سال۱۴۰۲دقیقا دو هفته قبل از عملیات طوفان‌الاقصی بود که وی در صحن عمومی حول موضوعاتی چون توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران، حمله هسته‌ای به کشورمان،

نژاد‌پرستی علیه یهودیان، هوش مصنوعی و حمایت از اغتشاشگران ایرانی سخن راند ودرادامه طبق روال،یک نقاشی رابه دست گرفت تا اندک مستمعانی راکه برای شنیدن سخنان نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیست درصحن سازمان ملل حضورداشتند درجریان یک موضوع قرار دهد؛

وی از امضای توافقی برای عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو وعربستان سعودی خبرداد و مدعی شد خاورمیانه‌ای جدید شکل گرفته است!بنا براظهارات بی بی که درحال حاضرمنفورترین شخص تاریخ قلمداد می‌شود مصر، اردن، سودان، امارات، بحرین و عربستان از کشورهایی بودند که نتانیاهو با رنگی کردن آنها مدعی همپیمانی با آنها شد وادامه داد: «اسرائیل منافع مشترک زیادی با کشورهای عربی دارد که امکان برقراری صلح گسترده‌تر را فراهم می‌کند. صلح با کشورهای عربی شانس دستیابی به صلح با فلسطینی‌ها را افزایش می‌دهد.»

در ادامه همشهری نوشت: دنیا گریست

چادرهایی که آتش می‌گیرد، آوارگانی که زخمی از چادر بیرون می‌دوند و اجساد تکه‌تکه‌ای که پشت سر هم از چادرهای آتش‌گرفته بیرون کشیده می‌شوند. این تصویر تازه‌ترین جنایت اسرائیل در غزه است. در شمال غرب رفح، در زمینی چندهکتاری که هزاران چادر آوارگان در آن بر پا شده بود، آتش بمباران چنان به جان آوارگان زیر چادر افتاد که گویی 1400سال پس از واقعه کربلا در عراق این بار کربلا در غزه تکرار شده است.

در پایان فرهیختگان تیتر اصلی خود را این گونه نوشت: شوک هلوکاست رفح

دو هفته اخیر برای رژیم‌صهیونیستی یکی از دشوارترین مقاطع جنگ بوده است. روز شنبه هفته جای برای آنها با عملیات اسیرگیری حماس آغاز شد. طی این عملیات مقاومت غزه موفق شد برای اولین بار پس از 7 اکتبر، چند اسیر از صهیونیست‌ها بگیرد.

روز گذشته (سه‌شنبه) نیز تل‌آویو شاهد جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی جدیدترین جنایت این رژیم در منطقه رفح بود. روز یکشنبه ارتش رژیم در حمله به چادرهای آوارگان در منطقه رفح ده‌ها تن را به شهادت رساند. تصاویر مخابره‌شده از این منطقه به جهان باعث شده خشم از رژیم بار دیگر تشدید شود.

وبگاه آمریکایی آکسیوس به نقل از دو مقام دولتی آمریکا اعلام کرده این اتفاق باعث شده جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تحت فشار شدیدی قرار گیرد. بایدن در اوایل ماه جاری تهدید کرده بود در صورت ورود ارتش رژیم به مراکز جمعیتی و یا افزایش کشته‌های غیرنظامی تحویل بسته کمک‌های نظامی به تل‌آویو را متوقف می‌کند. آکسیوس نوشته است: «مقامات آمریکایی توضیح دادند که یک بحران انسانی در نتیجه جابه‌جایی گسترده غیرنظامیان از رفح نیز می‌تواند نقض خط قرمز بایدن باشد.»

در سوی دیگر دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس به شکل مستقیم علیه رژیم موضعگیری کرده و تصاویر منتشر‌شده از رفح را «بسیار دلخراش» خواند. کامرون در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد: «ما به یک توافق فوری نیاز داریم تا اسرا آزاد شده و کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه تحویل داده شوند.» او همچنین اعلان کرد تل‌آویو باید تحقیقاتی را درباره تلفات غیرنظامی این حمله انجام دهد.

گزارشی از امیر کریمی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد
شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ
فرصت ۱۵ دقیقه‌ای صداوسیما برای نامزدها
آزمون انقلابی؛ آیا از عبرت تاریخی انتخابات ۹۲درس گرفته می‌شود؟
حضور رای اولی‌ها در انتخابات معادلات دشمن را بهم می‌زند
گفت و شنود/ نه که نمی‌پرسم!
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۶ تیر
بهشتی آزادانه زیست و ناجوانمردانه به شهادت رسید
مرجعیت علمی ایران باید دغدغه رئیس جمهور آینده باشد
فرجام مناظرات انتخابات/ مهمترین برنامه نامزدها برای اداره کشور چیست؟
استقبال مردم پایتخت از مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری عید غدیر
مراسم چهلمین روز شهادت امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم
عید غدیر، میهمان موکب‌های دانشگاهی باشید
گزارش تصویری پنجمین مناظره نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری
اهدای عیدانه رهبر انقلاب به دریادلان حاضر در جزایر نازعات
قاضی‌زاده‌ هاشمی به نامزدهای ریاست‌جمهوری عیدی داد +فیلم
رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است
از واقعه غدیر چه می‌دانیم؟!
میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد
قالیباف در مناظره پنجم: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم
جلیلی در مناظره پنجم: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top